C.L.S.U.

Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă Satu Mare


Ce este Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă ?





          Conform Ordonanţei de Urgenţă nr.21 din 15 aprilie 2004 privind sistemul naţional de management al situaţiilor de urgenţă:
ART. 24 Comitetele locale au următoarele atribuţii principale:
    a) informează prin centrul operaţional judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, privind stările potenţial generatoare de situaţii de urgenţă şi iminenţa ameninţării acestora;
    b) evaluează situaţiile de urgenţă produse pe teritoriul unităţii administrativ-teritoriale, stabilesc măsuri şi acţiuni specifice pentru gestionarea acestora şi urmăresc îndeplinirea lor;
    c) declară, cu acordul prefectului, starea de alertă pe teritoriul unităţii administrativ-teritoriale;
    d) analizează şi avizează planul local pentru asigurarea resurselor umane, materiale şi financiare necesare gestionării situaţiei de urgenţă;
    e) informează comitetul judeţean şi consiliul local asupra activităţii desfăşurate;
    f) îndeplinesc orice alte atribuţii şi sarcini stabilite de lege sau de organismele şi organele abilitate.
C.L.S.U. este organism local de management (face parte din Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă), aflat sub conducerea nemijlocită a primarului; se constituie prin dispoziţie a primarului, cu avizul prefectului,  organizează şi conduce la nivel local toate activităţile de gestionare ale situaţiilor de urgenţă sau a stărilor potenţial generatoare de situaţii de urgenţă de pe teritoriul municipiului.
Comitetul gestionează situaţiile de urgenţă sau stările potenţial generatoare de situaţii de urgenţă, prin acţiuni şi măsuri pentru:
a)avertizarea populaţiei, instituţiilor si agenţilor economici din zonele de pericol;
b)declararea stării de alertă în cazul iminentei ameninţării sau producerii situaţiei de urgenţă;
c)punerea în aplicare a măsurilor de prevenire şi de protecţie specifice tipurilor de risc şi, după caz, hotărârea evacuării din zona afectată sau parţial afectată;
d)intervenţia operativă cu forţe si mijloace special constituite, în funcţie de situaţie, pentru limitarea si înlăturarea efectelor negative;
e)acordarea de ajutoare de urgenta;
f)instituirea regimului stării de urgenţă, în condiţiile prevăzute de art. 93 din Constituţia României, republicată;
g)solicitarea sau acordarea de asistenta internaţională;
h)acordarea de despăgubiri persoanelor juridice si fizice;
i)alte masuri prevăzute de lege.
Conform Regulamentului de înfiinţare şi funcţionare a C.L.S.U. acesta  are următoarele atribuţii principale:
a)informează prin centrul operaţional, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „SOMEŞ” al judeţului Satu Mare, privind stările potenţial generatoare de situaţii de urgenţă si iminenţa ameninţării acestora;
b)evaluează situaţiile de urgenţă produse pe teritoriul comunei, stabilesc măsuri si acţiuni specifice pentru gestionarea acestora si urmăresc îndeplinirea lor;
c)declară, cu acordul prefectului, starea de alertă pe teritoriul comunei;
d)analizează si avizează Planul local  pentru asigurarea resurselor umane, materiale si financiare necesare gestionarii situaţiilor de urgentă;
e)informează Comitetul Judeţean şi Consiliul Local  asupra activităţii desfăşurate;
f)centralizează şi transmit operativ la C.O. al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „SOMEŞ” al judeţului Satu Mare,  date şi informaţii privind  apariţia şi evoluţia stărilor potenţial generatoare de situaţii de urgenţă;
g)monitorizează situaţiile de urgenţă şi informează  Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „SOMEŞ” al judeţului Satu Mare  şi pe preşedintele C.J.S.U. (prefect) precum şi alte comitete locale  interesate;
h)urmăresc aplicarea regulamentelor privind gestionarea situaţiilor de urgenţă şi a planurilor de intervenţie – cooperare specifice tipurilor de riscuri;
i)asigură transmiterea operativă a deciziilor, dispoziţiilor şi ordinelor precum şi menţinerea legăturilor de comunicaţii cu centrele şi comitetele  implicate în gestionarea situaţiilor de urgenţă, cu dispeceratele integrate pentru apeluri de urgenţă şi forţele care intervin în acest scop;
j)centralizează solicitările de resurse necesare pentru îndeplinirea funcţiilor de sprijin pe timpul situaţiilor de urgenţă şi fac propuneri pentru asigurarea lor;
k)gestionează baza de date referitoare la situaţiile de urgenţă;
l)îndeplinesc orice alte atribuţii si sarcini stabilite de lege sau de organismele şi organele abilitate.



Documentul de bază al Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă este Planul de analiză şi acoperire a tipurilor de riscuri (P.A.A.R.) pe care il puteţi vizualiza AICI.

      

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu