Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă Satu Mare
Documentul de bază al Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă este Planul de analiză şi acoperire a tipurilor de riscuri (P.A.A.R.) pe care il puteţi vizualiza AICI.
Ce este Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă ?
Conform Ordonanţei de Urgenţă nr.21 din 15 aprilie 2004 privind sistemul naţional de management al situaţiilor de urgenţă:
ART. 24 Comitetele locale au următoarele atribuţii
principale:
a) informează
prin centrul operaţional judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, privind
stările potenţial generatoare de situaţii de urgenţă şi iminenţa ameninţării
acestora;
b) evaluează
situaţiile de urgenţă produse pe teritoriul unităţii administrativ-teritoriale,
stabilesc măsuri şi acţiuni specifice pentru gestionarea acestora şi urmăresc
îndeplinirea lor;
c) declară, cu
acordul prefectului, starea de alertă pe teritoriul unităţii
administrativ-teritoriale;
d) analizează
şi avizează planul local pentru asigurarea resurselor umane, materiale şi
financiare necesare gestionării situaţiei de urgenţă;
e) informează
comitetul judeţean şi consiliul local asupra activităţii desfăşurate;
f) îndeplinesc
orice alte atribuţii şi sarcini stabilite de lege sau de organismele şi
organele abilitate.
C.L.S.U. este organism local de
management (face parte din Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de
Urgenţă), aflat sub conducerea nemijlocită a primarului; se constituie prin dispoziţie
a primarului, cu avizul prefectului,
organizează şi conduce la nivel local toate activităţile de
gestionare ale situaţiilor de urgenţă sau a stărilor potenţial generatoare de
situaţii de urgenţă de pe teritoriul municipiului.
Comitetul gestionează situaţiile
de urgenţă sau stările potenţial generatoare de situaţii de urgenţă, prin
acţiuni şi măsuri pentru:
a)avertizarea
populaţiei, instituţiilor si agenţilor economici din zonele de pericol;
b)declararea stării de
alertă în cazul iminentei ameninţării sau producerii situaţiei de urgenţă;
c)punerea în aplicare
a măsurilor de prevenire şi de protecţie specifice tipurilor de risc şi, după
caz, hotărârea evacuării din zona afectată sau parţial afectată;
d)intervenţia
operativă cu forţe si mijloace special constituite, în funcţie de situaţie,
pentru limitarea si înlăturarea efectelor negative;
e)acordarea de
ajutoare de urgenta;
f)instituirea
regimului stării de urgenţă, în condiţiile prevăzute de art. 93 din Constituţia
României, republicată;
g)solicitarea sau
acordarea de asistenta internaţională;
h)acordarea de
despăgubiri persoanelor juridice si fizice;
i)alte masuri
prevăzute de lege.
Conform Regulamentului de
înfiinţare şi funcţionare a C.L.S.U. acesta
are următoarele atribuţii principale:
a)informează prin centrul
operaţional, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „SOMEŞ” al
judeţului Satu Mare, privind stările potenţial generatoare de situaţii
de urgenţă si iminenţa ameninţării acestora;
b)evaluează situaţiile
de urgenţă produse pe teritoriul comunei, stabilesc măsuri si acţiuni specifice
pentru gestionarea acestora si urmăresc îndeplinirea lor;
c)declară, cu acordul
prefectului, starea de alertă pe teritoriul comunei;
d)analizează si
avizează Planul local pentru
asigurarea resurselor umane, materiale si financiare necesare gestionarii
situaţiilor de urgentă;
e)informează Comitetul
Judeţean şi Consiliul Local asupra
activităţii desfăşurate;
f)centralizează şi
transmit operativ la C.O. al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „SOMEŞ”
al judeţului Satu Mare, date şi
informaţii privind apariţia şi evoluţia
stărilor potenţial generatoare de situaţii de urgenţă;
g)monitorizează
situaţiile de urgenţă şi informează
Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „SOMEŞ” al judeţului Satu
Mare şi pe preşedintele C.J.S.U.
(prefect) precum şi alte comitete locale
interesate;
h)urmăresc aplicarea
regulamentelor privind gestionarea situaţiilor de urgenţă şi a planurilor de
intervenţie – cooperare specifice tipurilor de riscuri;
i)asigură transmiterea
operativă a deciziilor, dispoziţiilor şi ordinelor precum şi menţinerea
legăturilor de comunicaţii cu centrele şi comitetele implicate în gestionarea situaţiilor de
urgenţă, cu dispeceratele integrate pentru apeluri de urgenţă şi forţele care
intervin în acest scop;
j)centralizează solicitările de resurse necesare
pentru îndeplinirea funcţiilor de sprijin pe timpul situaţiilor de urgenţă şi
fac propuneri pentru asigurarea lor;
k)gestionează baza de
date referitoare la situaţiile de urgenţă;
l)îndeplinesc orice
alte atribuţii si sarcini stabilite de lege sau de organismele şi organele
abilitate.
Documentul de bază al Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă este Planul de analiză şi acoperire a tipurilor de riscuri (P.A.A.R.) pe care il puteţi vizualiza AICI.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu